מדריד

של ריאל

אם עברתם על הפוסטים הקודמים, בטח הבנתם שאני חובב מושבע של ברצלונה, גם בעיר וגם בכדורגל. השנה לראשונה ביקרתי במדריד, והתאהבתי. עיר אירופאית עם ווייב ספרדי, אוירה צעירה ותוססת, מזג אויר מצוין, ורחוב אחד ומרכזי עמוס מותגים וכל טוב, תענוג. נתחיל עם כמה טיפים בסיסיים ונעבור למסלול שלי לטיול

לינה

באירופה לוקיישן של מלון זה אחד הדברים החשובים, במיוחד שיש לנו ארבע ימים לחוות את העיר בפעם הראשונה. אנחנו ישנו במלון “ברסלו טורה” שממוקם על הגראנד וייה. מעבר למיקום המצוין, המלון היה מעולה, החדרים מאובזרים, שירות אדיב (ניקיון פעמיים ביום) וארוחת בוקר שמזכירה את ישראל, מצ”ב מיקום אם אתם מתעניינים

קצת על מדריד

למדריד שדה תעופה מרכזי וגדול (!!!) חשוב לציין. מהארץ לרוב יוצאות טיסות צ’ארטר קצרות של כ- 5 שעות בהלוך ו- 4 וקצת בחזור. תשתדלו לא להתבלבל ברכבות הפנימיות בשדה, וכמובן שיש אינטרנט חופשי. לנו כבר המתינה הסעה בשדה למרכז העיר, אך נהוג להשתמש בתחבורה  ציבורית כמו מטרו או אוטובוסים, מוניות או שאטלים עד לפתח המלון. השדה ממוקם כ- 15 קמ ממרכז העיר, כחצי שעה נסיעה. קחו בחשבון, הספרדים אנשים מקסימים ואדיבים אך אם תצטרכו לשאול שאלה, האנגלית שלהם נוראית, אם בכלל. לא פעם שאלנו מקומיים באנגלית ונעננו בספרדית, מזל שראינו המורדים שהיינו צעירים והבנו מושגים בסיסיים 🙂

Tax Free

מרבית החנויות והקניות ממוקמות ברחוב הגראנד ווייה, שם מומלץ ללון. תוכלו למצוא מגוון ענק של מותגים בינלאומיים, המותגים הספרדיים זארה, פול אנג בירד ועוד במחירים טובים מהארץ, וכמובן הממלכה של פרימרק שמורכבת מחמש קומות, טירוף. מעבר לזה, קיים אווטלט מחוץ למדריד עם מחירים נמוכים יותר בשם “לה רוזב אווטלט”. לגבי הטקס פרי אותו מקבלים מהשקל הראשון, נדרש לאסוף חשבוניות בכל חנות עם הדרכון, עדיף פיזית (יש חנויות שסורקות אותו). קחו בחשבון בשדה התעופה חזור תצטרכו להציג את החשבוניות בקומת הצ’אק אין ולגשת לדוכן ההחזרות לאחר הבורדינג והבידוק, תחשבו את לוחות הזמנים. למי שמתכנן שופינג, או קניה משמעותית יוכל לחסוך כמה יורו’ס לטיול הבא

?מתי להגיע

מבחינת מזג אוויר, הוא די זהה למזג האויר הישראלי, כאשר החורפים מאוד קרים והקיצים מאוד חמים. מומלץ לנסוע בעונות המעבר. אנחנו טיילנו במרץ והיה מצוין, חום של חולצה קצרה והערב ג’קט (כאשר פה בארץ היה מבול, כן?). טיפ חשוב ממני, אנחנו המראנו בשבת וחזרנו בשלישי, יש הבדל גדול בין מדריד של אמצע שבוע למדריד של סוף השבוע. אם אתם רוצים לחוות את העיר התוססת והצעירה, תעשו לעצמכם טובה ותסגרו דיל בסופ”ש

#liveDADVENTURE

בואו לבקר גם באינסטגרם

יום שני במדריד

אז אחרי יום ראשון מוצלח במיוחד, יוצאים ליום השני בשיא המוטבציה. ביקור ראשון בבית המלוכה הספרדי עם מליון החדרים. לאחר מכן סיבוב קצר בקתדרלה ליד, ממליץ בחום להיכנס ולהתרשם. כמובן שאת כל ההליכה עושים ברגל, עם גוגל מאפ! לאחר כמספר דקות ולמרות שהשעה 11:00, עצרנו לבירה הראשונה מדי רבות ביום הזה. משם המשכנו לשוק הפשפשים שמתקיים רק בימי ראשון, שהיה פשוט מפוצץ! וכן דווקא יש שם דווקא מספר מציאות. חשוב שתשמרו על החפצים האישיים שלכם קרוב אליכם מחשש לגנבות, זה קורה הרבה במדריד. לאחר סיבוב ברחבי העיר והרחובות, המשכנו לאתר המרכזי, הפרימארק. עכשיו בואו דבר על החנות עם 5 קומות עמוסות מוצרים לכל הגילאיים, ובמחירים משתלמים במיוחד. לאחר שבזבזתי 100 יורו על פריטים שכנראה לא אלבש בחיים, המשכנו בשמש המצוינת  לטייל ברחוב ולהתחדש בכמה פריטים נוספים בחנויות בגראנד ווייה. לקראת אחר צהריים בזמן שקיעה, יצאנו לפאב מחוץ למלון בשם גינקו, שממוקם בקומה מספר 12 עם נוף עוצר נשימה ובעיקר קוקטיילים מצוינים, אל תפספסו. את היום סגרנו במסעדת טן קון טן, לא זול אך מאוד מומלצת, רק תזמינו מקום מראש

יום ראשון לטיול

את מדריד התחלנו בסיור פנורמי על העיר בכיכר קולומבוס. אחרי פריקת מזוודות, מיהרנו לצאת החוצה, לרחובות העמוסים. חצינו את הגראנד ווייה, ומשם חתכנו לכיוון כיכר סול. אחרי הליכה של כ- 6 דק’, עשינו את העצירה הראשונה שלנו לבירה במסבאה מקומית, תהנו מהבירות המקומיות מהחבית, טעים בטירוף
מבירה אחת התגלגלנו לסבב פאבים בסימטאות ואכלנו צ’ורוס במסעדה המפורסמת ביותר “סאן גינס”. משם המשכנו ברגל לכיוון כיכר אספניה. מימין לכיכר תוכלו למצוא פאב מיוחד, בו יש תיעוד לאינספור מלחמות שוורים, תרבות לא נורמאלית, ושלא יהרגו אותנו הטבעונים :). אז אחרי 6 בירות ומוחיטו אחד, צ’ורוס וצ’יפס, ועוד כמה מתוקים בשוק סאן מיגל, חזרנו לכיוון המלון מחיוכים ונהנים מהאוירה הספרדית הממכרת
בערב ניצלנו את השישי  כדי לחגוג עם המקומיים בפאב בשכונת ולנסיה
חשוב לדעת, במדריד יוצאים עד חצות וקצת לדרינק בפאבים, ומשם ממשיכים למסיבות עד אור הבוקר, המדרידאים יוצאים מאוד מאוחר (לא ברור). בטווח שעות הפאבים, קשה למצוא מקום, ממליץ להתמקם בעמידה ליד הבר, מיקום אסטרטגי ליד הברמן
אם אתם מכוונים למסיבה טובה, יש המון  מועדונים במדריד, כאשר המפורסמת בהם נמצאת בקפיטל. מועדון עם 7 קומות, שפתוח בד”כ בסופ”ש. אנחנו יצאנו לאופיום, היה מצוין, רק תקפידו על לבוש הולם

יום רביעי, טולדו

את היום האחרון לטיול סגרנו בעיר הבירה לשעבר של ספרד, טולדו. לנו היה סיור מאורגן מראש, אך את הטיולים וההסעות לעיר (משהו כמו שעה נסיעה), אפשר לסגור דרך סוכני תיירות מקומיים, יש המון כאלו בגרנד ווייה. את הסיור מתחילים דווקא בנקודת התצפית על קו הרקיע המיוחד של העיר

העיר בנויה בעליות וירידות, תגיעו עם נעליים נוחות. התחלנו בכיכר המרכזית של העיר, שם תוכלו למצוא חנויות ובתי קפה להתחיל את הבוקר. למי שרוצה גם שם יש זארה! המשכנו בסיור רגלי בעיר באיזור הכנסיה והסמטאות, שאגב לאורכן תוכלו למצוא אלנטיים יהודיים, סימן לתרבות היהודית הענפה שהייתה בעיר שהדלדלה כמעט לחלוטין בתקופת האינקוויזיציה וגירוש ספרד

אנחנו היינו מספר שעות בודדות, אך למי שמעוניין להעמיק בהיסטוריה ולהינות מטיול יותר ארוך בעיר, אפשר לבלות שם יום שלם

יום שלישי, מתחילים

אז אחרי יומיים גדושים בפעילויות, החלטנו לקחת את היום השלישי בצ’יל. לאחר ארוחת בוקר יצאנו לסיבוב בכיכר סול, שם אכלנו במאפיה פינתית מוכרת שקיימת משנת 1894

משם המשכנו בהליכה רגלית לכיוון פארק ריטורו. לקח משהו כמו 20 דק’, לא כולל עצירת בירה, כן כן זה מוטיב חוזר בטיול הזה. הפארק ענק, אפשר לעשות שם טיול אופניים למי שמעוניין. אנחנו ויתרנו על הספורט, פשוט התיישבנו על כר דשא על יד האגם עם שתייה ונשנושים, ספגנו שמש ופשוט נהננו מהרגע! למי שמעוניין, אפשר להשכיר סירה קטנה לצאת לשיט באגם, רק קחו בחשבון שיש תור ארוך ארוך, אבל זו אחלה של אווירה
בחזור עצרנו לפיצה בפיצרייה בגראנד וויה. לא זוכר את השם, אך זה היה על יד הקפיטל. אני בחרתי פיצה מוצרלה עם בזיליקום ומעט כמהין, טעים על! לאחר מסע שופינג קצר ומעייף חתכתי לבריכה במלון עם הנוף המושלם של העיר, תענוג

יום ראשון לטיול

בערב ניצלנו את השישי  כדי לחגוג עם המקומיים בפאב בשכונת ולנסיה

יום שני במדריד

יום שלישי, מתחילים

יום רביעי, טולדו

הטיול למדריד היה יותר ממצויין. זכינו במזג אויר קיצי, אווירה תוססת של סוף השבוע, סבבי פאבים עם החברים הטובים, וכן גם אחלה של שופינג! למדריד בטוח שאשוב וגם נשלב איזה משחק בברנבאו. אז עד הטיול הבא, אדיוס

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם

כריתים, נהנים

?מוכנים חופשת קיץ בכריתים מכירים את זה שאתם מתכננים טיול עם החברים הטובים אבל נראה שזה לא יצא לפועל אף פעם? אז אחרי הרבה שנים,

סן פרנסיסקו על המים

#SanFrancisco על המים העיר הצפונית של מדינת קליפורניה, צבעונית ומיוחדת. מעבר לגשר הזהב וכלא אלקטרז, תראו בסן פרנסיסקו את המזחים בקרבת הים עם עשרות כלבי

סוואדיקה קו סמוי

סוואדיקה קו-סמוי ?מוכנים לבטן גב ? איך מגיעים קו סמוי זה אי גדול מאוד בדרום המזרחי של תאילנד. יש לו שדה תעופה משלו, ניתן להגיע

קרא עוד
ido dimri brazil live d adventure

Iconic Rio De Janeiro

Iconic Rio De Janeiro Iconic rio de janeiro בריו תוכלו למצוא חיי לילה רגועים וגם קצת יותר סוערים. פאבים תוכלו למצוא ברחוב “לאפה”. לרחוב זה

קרא עוד
ArabicChinese (Simplified)EnglishFrenchGermanHebrewItalianPortugueseRussianSpanish